Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Naturlig Natur?

Av Mikael Kleberg - 30 juni 2009 12:46

Låg vaken i natt, (FEL!! JAG låg vaken i natt. Klebergblogg värnar om det svenska språket). Dels var det varm som en bastu. Jag klagar inte utan bara konstaterar faktum. Den stora anledningen till min insomnia var dock djuret Anopheles claviger (eller mygga som det heter i folkmun). Jag funderade mycket kring syftet med myggan, Varför den finns. Jag inser ju att den säkert är föda för någon hungrig fågel, Ödla eller annat småmysigt djur. Men kan inte dessa djur byta kost?? Så vi kan utrota myggjäveln med gott samvete. Jag menar hur irriterande får en varelse vara igentligen? Ett dovt surrande ljud i bakrunden, när den landat och sugit ut lite lifskraft drar den vidare till någon annan olycklig själ och lämnar en påträngande obehagskänsla efter sig.


"There is another organism on this planet that follows the same pattern" (Agent smith, The Matrix) och det är feministus trångsyntus (Femmenist i folkmun). De generar också ett irriterande bakgrundsljud och när de sticker (läs öppnar käften) så suger de lite livsenergi ur dig, sen drar de vidare och precis som med myggan står du där med en obehagskänsla i kroppen. Det liksom kliar! Myggan vill man järna vifta bort och allra helst ha ihjäl. Samma med femmenisten


Nu kanske ni tycker att jag är en trångsynt bakåtsrävande mansgris som är rädd för att kvinnan ska ta över världen? Faktum är att jag är så jävla för jämnstäldhet. Lika lön för lika arbete och allt det där (men då ska det vara lika också, inte: "Micke du som är kille och stark kan du lytfta den där kartongen"). Men att argumentera och demonstrera för kvinnosaken i Sverige är lite som att desmonstrara för snabbare och bättre motorvägar i Tyskland. Ja dom kan säkert bli bredare med fler filer osv osv men de är rätt jävla bra. Samma med jämnstäldheten i Sverge, Den är rätt jävla bra. "Men Svenska män får bara skit" (Paolo Roberto). Jag tycker att det finns en massa andra orättvisor i det här landet som ligger högre upp på priolistan över vad som måste åtgärdas.

Könssjukdommar, Fettma, Rökning, droger. Organiserad brottslighet, O-organiserad brottslighet, Bert Karlsson, CO2 utsläpp, Cykelhatande billister, brist på cykelvelodromer, Amerika, Våld, 40 timmars arbetssvecka, Bidragsfuskare och Lill Babs är alla stora problem som vi brottas med i Sverige. När alla dessa problem (plus några till) är lösta och ur världen, Då kan vi ta tag i kvinnofrågan.


 Femmenister och myggor. Same shit diffrent color (femmenister klär sig ju ofta i rött och myggor diggar natur svart/brunt). Detta leder mig osökt vidare till vinnaren i lookaliketävlingen. Det är jag som vinner med nedan visade bidrag eftersom alla andra är sämst och inte skickar in något.


 

Vinnaren!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards