Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Mikael Kleberg - 12 juni 2009 13:33

Till Kentas underbara låt - Just idag är jag stark far vi genom ett regnblött landskap. Trösten finns i att det att vattentillgången för den onda regnguden är begränsad. Det KAN INTE regna hur mycket som helst. någon gång måste det ta slut. En annan tröst är att av de ca 16000 startande så är vi båda bättre förberedda än 15500 av dem, detta trots att vi simmat och rullskidat innan. Många har ju bara solskenstränat och det kommer de få sota för nu. Jag citerar Counting crows "I am the Rain king".


-> mf. Ja jag ska väga in innan jag bajsar.

Av Mikael Kleberg - 12 juni 2009 09:15

Jag i sammarbete med mr JIM och vanheden presenterar stolt detta dygns uttryck. Det skall användas minst 3 gånger på ett sådant sätt att det liksom passerar obemärkt förbi, men ändå inte. Det är en utmaning för jag är inte riktigt säker på vad det betyder. BRA SÅS REDER SIG SJÄLV. Det kommer (och här här jag lite osäker) från filmen Jönsonligan & Rocky.

klassikern nonstopp är inget rekordförsök, Det har gjorts förut. Därmed inte sagt att rekord inte kommer att slås. här är några potentiella sådana som jag och Selvin kommer att bräcka.

- Antal intagna liter PowerKing under 1 dygn. jag ska nu iväg och köpa en platta (24 st) och den ska fan vara slut när utmaningen är över. Då går jag över till Champagne (snygg bryggning till nästa rekord).

-Fullast på ett litet glas champagne? Jag tror att våran alkoholtålighet kommer vara tämmligen nedsatt i detta läget.

-Flest antal liter vätska intagen via annan ingång än munnen. Vi kommer att vara ute i förmodat regn rätt länge. Klart det kommer "läcka in" lite

-Kissa på sig flest gånger / dygn. Bebisar och medlemmar i PRO är diskade eftersom de ofta har blöja vilket legitimerar den typen av verksamhet.

-Störst viktnedgång på 24 timmar (bortfall av hela bitar som armar, ben osv räknas inte.) Jag ska ta med mig samma våg för att säkerställa evidensen i detta mycket vetenskapliga expriment.  

 


Ha ett roligt dygn. Det kommer jag att ha. PS. Till alla! Ha för fan flätor ikväll och imorgon. Det kommer att skänka mig kraft. Det kanske blir ett rekord det med. Den människa som via en blogg övertygat flest människor att ha flätor på en fredagkväll i juni. Ska maila till Guinness rekorbok och kolla. DS.

Ovido - Quiz & Flashcards