Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Mikael Kleberg - 8 juni 2009 21:29

Nej inte en sådan jag ska köra i sträck i helgen. En pojke kommer gående med ett i förhållande till honom gigantiskt metspö. Allt går fin fint till något ditraherar den lille gynnaren. Det kan vara en kamrat som hittar en sten, en groda, en anka eller som i det här fallet en ovanligt snygg triathlet som kommer springande så försvinner koncentrationen och ett tu tre så sitter metspöt som ett smäck i en björk. Linan trasslar in sig i löv, grenar, kottar, ugglor och allt annat du kan hitta i en björk. En härva som inte ens den mest pedagogiska pedagogen (pedagog = dagisfröken på samma sätt som sopgubbe = afallstekniker) kan nysta ut. En härlig syn


Det finns en kille som heter den vite älgen. Ibland kallas han även för Andörs Hultassman och sisst jag kollade så bodde han på fel sida kölbroa. Idag träffade jag hans kusin i motala. Den vita ankan


 



 Vi var i motala för att bli intervjuade och det blev vi. Jag hade inte förberett mig riktigt och blev lite ställd när reportern frågade om bostadförhållande. Jag tror och hoppas på att han bara skriver Örebro. De som många andra verkar tycka att vi är lite knäppa som gör denna grej. Men ponera att det tar 22 timmar allt som allt. Det är ju en försvinnande liten andel av de timmarna som kommer att vara tråkiga. Max 2 gissar jag på. Resten kommer att vara svinroliga. Vem vill inte ha roligt i 20 timmar???


Efter att nogrant och några gånger på lite för nära håll studerat Micke stavfelet Selvins rullskideteknik kan jag ge 30 ggr pengarna i odds på att han står på benen under hela rullsskidemomentet. (för att förtydliga, Sätter du 10 kr på att han inte ramlar och han lyckas så ger det 300 kr tillbaka) Mitt tips är att spara den tian till skåpet i gustavsvik istället för där har du åtminstonde någon nytta av den. Han kommer att klota!!!




Av Mikael Kleberg - 8 juni 2009 09:45

simning: Här kan jag nog gå runt på 55 minuter, eller lite snabbare för då hinner jag växa till cykeln i lugn och ro och fortfarande vara väl under timmen. På cykeln kan jag ju hålla över 40 km/h i långa stunder, varför inte över 18 mil?? så under 4:30 borde vara lugnt. Löpningen är jag ju dålig på men eftersom jag överaskade mig själp med ett pb på 37:31 över 10 km så borde jag ju kunna hålla 40 min tempo på milen och tycka att det är soft. det blir ju 2:48 på den avslutande maran det. tiderna ihopslagan blir 8:18. Sedär, nästan svenskt rekord och garanterat en härlig SM titel. Nu är det bara den lilla detaljen att översätta teorin i praktik som återstår. LÄTT!!


Såhär ser drömloppet ut för mig i Kalmar: (tiderna inkluderar växlingar)

Simning: 55min

Cykel: 4:45

Löpning: 3:19


Totalt 8:59. Den som lever får se

Ovido - Quiz & Flashcards