Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Den ene eller den Andre

Av Mikael Kleberg - 18 februari 2010 15:50

Världen ler mot mig. Snöfallet som tidigare hotade att förstöra hela passet har försvunnit. Fräscha, unga trevliga människor med lydiga hundar som går fot hälsar glatt på mig när jag rullar förbi. Tårna är varma. Vattnet med en gnutta socker i smakar utmärkt. Helvetesmuskeln (eller nerven) i arslet känns knappt. I mobilen (som förövrigt fungerar klockrent) hörs Dido:s ljuva stämma.



"And i want to thank you for giving me the best day of my life"


Då kommer jag till bron över E18 och ska snart vända österut för hemfärden. Då Börjar jag ana oro. Snövädret tilltar och det står plötsligt klart för mig att jag haft medvind hitintills och nu väntar ”Against Weather” hela vägen hem. Jag möter en konvoj av lastbilar som vispar in snödamm och dieselångor i mina redan tårade ögon. Drogpåverkade (kvalificerad gissning här) BMW förare passerar förbi på en millimeters avstånd i en hastighet långt snabbare än vad vägverket rekommenderar. Jag försöker ”fucka” men jag har ju tummvantar på mig så det ser mer ut som en heil Hittler hälsning .Något som gör BMW föraren glad eftersom han är en trogen wehrmacht sympatisör sedan många år (återigen en kvalificerad gissning här). Tårna känns inte längre.

 

Dido har slutat sjunga. Istället hörs Thåströms skräniga stämma


“Hin Håle, Hin Håle”


Jasså han(hon). Satan har bytt skepnad och blivit tant minusgrad. (ja minusgrader har kvinnligt genus för, 1 - 5 stycken kan faktiskt vara riktigt trevligt att umgås med förutsatt att du klär dig rätt. 6 - 20 stycken är hanterbart, men jävligt kallt, 21 - 40 stycken kan vara dödligt, Men även om du klarar dig kommer du vara ärrad för livet.).


Då tar jag till mina hemliga vapen FATMAN och LITTLE BOY. De är mina eldrivna värmesulor. (Töntigt jag vet, Men om Lets Dance Mattias får döpa sina biceps till humle och dumle borde jag få döpa mina sulor. Dessutom är ju mina namn mycket mer finurliga med tanke på elen och det faktum att de vinner kriget mot kylan åt mig).


Återigen ler världen mot mig, Motvinden avtar något, Tårna återvänder från kylans land och kanske står det någonstans i fjärran en drogpåverkad före detta BMW ägare och snyftar över en hög med skrot. I polisbilen på väg till stationen spelar konstapeln mest på djävulskap Rage against the machine - Wake up


“What you reap is what you sow”

 
 
Ingen bild

obi

19 februari 2010 00:31

Haha! Fint att få inblick i det glamorösa proffslivet!

 
Pattran

Pattran

19 februari 2010 05:09

Poesi!

http://fightplay.tv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards