Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Mikael Kleberg - 10 februari 2010 11:34

Fanfanfan, Som tåg av längtan, främling överallt. Nej inte han. Jag menar elektrisk ström så går till tårna och värmer dem. Tårna är det största problemet vid distansträning på cykel i kallt väder. Jag tror dessutom att jag förfrusit mina lite back in the army days så dom är lite extra känsliga.

x

Nu är problemet löst, eller åtminstone minimerat. Nej jag har inte kopplat en dynamo till någon form av el driven värme sula. Men jag (och bastupojkarna) har funderat kring en sådan lösning, Det verkade dumt att inte ta upp den iden här eftersom det möjliggjorde den otroligt fyndiga titeln på detta inlägg.

x

Lösningen är mycket mera basic och har inget med elektronik att göra. Det är bra för då kommer den antagligen att funka passet ut och inte haverera efter 2 timmat i kylan (som min mobiltelefon och mammas kamera gör) Jag har ett par Görnkängor, kompletta med ett par filtinlägg, Eller hade är nog bättre som tempusmarkör eftersom jag nu klippt sönder dem till små filtkondomer att trä över cykelskorna. Tillsammans med ett par rediga strumpor och skoöverdrag funkar det riktigt bra.

x

JAG HAR UPPFUNNIT NÅGOT SOM FUNKAR!!! Någon gång ska vara den första.

x

Idén kom till mig när jag låg med ansiktet i en snödriva, med en MTB över mig och funderade kring varför mina tår var borta. Heureka! Heureka! Utbrast jag plötsligt samtidigt som jag tog av mig naken och sprang omkring på Köpmangatan. Nej snarare satans jävla kuk Stefan Werme (Jag skyller på honom varje gång jag klotar eftersom han är personligen ansvarig för snöröjningen i Örebro) och sen cyklade jag buttert vidare.


Här ovan skulle det vara en bild på skorna. Av anledningar som står över mitt förstånd går det inte att lägga upp de bilderna. Jag publicerar  istället en bild på bajs (bajs funkar tydligen att ladda upp) för att visa mitt missnöje över detta faktum

Ovido - Quiz & Flashcards