Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Mikael Kleberg - 6 februari 2010 22:22

Min relation till arten Katt har alltid varit problematisk. Jag hatar få saker men katter hamnar i den kategorin (dom hatar mig tillbax). Nu har jag blivit det jag hatar. Jag har lagt mig till med ett beteende som är förknippat med katter, odör och ångest. Jag måste gå på lådan varje dag. I lådan finns sand och annat bös. Det luktar illa från lådan och saker väller ofta ur den och förpestar hemmet. Ibland måste man rensa ur lådan och göra rent den. Det är till liten nytta, Den är snart äcklig igen.

  

Jag hatar lådan.


En fotnot till mina mer IQ befriade läsare. Jag bajsar inte i lådan. Jag förvarar mina träningskläder i den och de luktar illa av svett som ju produceras när jag bedriver fysisk aktivitet.


Sorry för den något Corny titel på detta inlägg, Men det var Lasse Åberg som började

Av Mikael Kleberg - 6 februari 2010 17:31

Det är som jag tidigare nämnt simfokus denna vecka. Jag reflekterade inte närmare vad som passet bestod av innan jag drog till hallen. Bara att det var ganska långt (6,2 km) och med lite hårdare inslag i mitten.


I början känns allt kanon. Jag känner mig pigg. Stark och på bra humör. Uppvärmning med 200 frisim, 100 m medley och 100 m teknikövningar. Lugnt och fint. Sedan 4 x 100 med start på 1:45, inga problem alls. Efterföljande 4 x 50 på start 1:00 kändes givetvis ännu softare. Sen kommer hammarblocket: 18 x 200 på start 3:10. VA!!! Det är ju fan inte möjligt. För det första, ingen och allra minst jag kan hålla räkningen på 18 intervaller. Start 3:10. Ja det blir ju ca -2 sekunders vila när man börjar bli trött. Jag orkade med 6 st. sen körde jag resterande 12 på en mer behaglig fart (simmade dem på ca 3:15 men startade på 3:30.) Efter det följde 6 x 100 på start 1:25 (nu var jag förbannad på mig själv för jag inte kunnat hålla hålltiderna i blocket innan så jag la dem på sub 1:15 allihopa och den snabbaste på 1:11. Efter det 800 m med paddlar (det fick bli den fart det blev )och slutligen 400 avsim med lite fjäril. Tack för det passet coach Selvin


Efter det passet kände jag att jag inte riktigt var förtjänat av lunch än så det blev ett intervallpass löpning. Ett nykomponerat och roligt pass. Jag har hittat en ny autistrunda som är ganska flack och lagom lång (3:35 km) Jag sprang dit (2.5 km) och sen körde jag 3 varv (utan vila mellan varven) i målpuls 140, 150 och 160 bpm. Benen kändes pigga men farten blev inte mycket att skryta med (4:46 @ 142 bpm, 4,22 @ 152 bpm, 3,56 @ 162 bpm) Energiförlusten i fotisättningen är nog större än vad man (jag) tror så här mitt i vargavintern. Den lär väl öka med farten också. Vilket som ska det bli kul att se hur fort det kan gå i vår.


Ikväll väntar ett power pass a´la Colting på cykeln dvs. 6,5,4,3,2,1 min med absolut tyngsta möjliga motstånd (sittandes). Sen väntar inte så mycket mer. Bara sömn och mer sömn. Imorgon är det ytterligare 3 pass som skall genomföras.


Mer siffror och statistik än så här kommer nog aldrig mer att redovisas här på Klebergblogg, Så bunkra upp nu statistiknördar.

Ovido - Quiz & Flashcards