Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Mikael Kleberg - 16 februari 2010 07:29

Jag på min MTB är en rulande ledningcentral. GPS, Puls, tid osv i klockan, GPS, mail, Spotify, (och givitvis vanlig telefon) i mobilen.


Problem som kan uppstå när man är nåbar i mobilen under träning:


1. Chefen kan lura dig att du missat en ålderskontroll och att en eventuell lönesänkning väntar. (jag har svårt att uppfatta ironi när pulsen når över 160)


2. Det kan låta som att du är i slutskedet av inspelningen av en hårdporrscen. Något som Telia tanten fick erfara då hon ringde mitt i ett maxpulstest.


Saker som saknas på min MTB


1. Ett komressorhorn av den modell som SJ har på sina gammla diesellok (dvs högljutt som fan) för att skingra alla ouppmärksamma lallare som släntrar omkring på cykelbanor.


2. En träbit. För att ta i. Ibland tänker jag dumma saker. Som senast när jag funderade kring min tekniska förmåga på cykeln och hur den faktiskt var på en riktigt hög nivå! 4,5 sekunder senare låg jag med näsan i snödrivan. I normala fall räcker det att knacka lite i träskallen för att undvika sådana fadäser men med hjälm och mössa är det svårt att få kontakt

Ovido - Quiz & Flashcards