Alla inlägg under juni 2008

Av Mikael Kleberg - 25 juni 2008 23:47

Ja det var den resan det. Orkar inte med någon lång rapport just nu men allt har gått bra och jag är nöjd med loppet. Imorgon kommer en låååång redovoning på allt som har hänt. För att reta eder aptit följer här en liten förteckning över några av de punkter som kommer att behandlas i detta innlägg.

1. Hur dryga är fransmän?

2. Sangria-mannen - the true story

3. Racerapport Ironman Nice

4. Vad händer om man dricker 5 starköl till frukost dagen efter en Ironman?

5. Vem är bäst på poker?

6. Galna Aussies

7. VAV (nej det är inget nytt onlinespel) utan vikten av vaselin

8. Kleberg VS Punkteringsdemonen 1-1

9. Handgemäng

Av Mikael Kleberg - 17 juni 2008 21:59

Nu luktar hela cykelväskan med innehåll öl också. briljant

Av Mikael Kleberg - 17 juni 2008 17:47

Jo att packa inför den samma. Jag håller på att bli totalt knäckt. Så mycket grejer som ska med på en så begränsad yta. Nu tror jag iaf att det mest vitala är nedpackat dvs. cykel, solglasögon, deodorant och kondomer. Nästa inlägg blir från Nice om dom har internet i Frankrike dvs.

Av Mikael Kleberg - 15 juni 2008 14:12

Jag har haft mycket att göra så bloggen har blivit lidande. Nu har dock arbetsbelastningen lättat något och jag har tid att åter igen kasta mig in bloggandets förlovande land. Jag kommer att försöka skriva några rader varje dag nu fram tills IronMan Frankrike som ju går om en vecka. För att peppa mig själv inför detta event gör jag en återblick från min senaste tävling i Hallstahammar som ju gick riktigt bra. Jag var riktigt skeptiskt huruvida jag över huvud taget skulle kunna ta mig till start på denna tävling då jag haft avslutningsfest med klassen innan. Jag tog det iof förhållandevis lugnt men jag var ändå rejält bakfull på morgonen när jag vaknade. Givetvis försov jag mig också så jag fick panikpacka ner grejerna och kasta i mig en frukost bestående av banan och kaffe. Jag lyckades sova lite i bilen på vägen dit så när starten närmade sig så var jag i alla fall nykter. Det rörde sig om en olympisk distans dvs. 1500 m simning, 40 km cykel och 10 km löpning. Efter det vanliga krånglet med våtdräkt och materialfix så låg jag i vattnet och väntade på startskottet. Min simform har varit grym senaste veckorna så jag hade förhoppningar på att kunna följa med de främsta fram tills växlingen och sen se hur benen känns på cykeln och löpningen. Starten var i vanlig ordning kaosartad men efter några hundra meter hittade jag rytmen och ett par hyfsade fötter att gå på. Jag tyckte att gick rätt långsamt men när jag kikade framåt insåg jag att jag låg med i en liten klunga som med undantag av två tävlande var täten på tävlingen. Jag bestämde mig därför att inte gå på ytterligare utan bara ”ta det lugnt” och bida min tid. Jag tror att jag var uppe ur vattnet som typ 5:e man eller något liknande. Efter den nästa långsammaste växlingen genom tiderna (den långsammaste var den jag gjorde i Nora förra året) så bar det iväg ut på cykeln. Jag kände direkt (till min stora förvåning) att jag hade bra tryck i benen och jag kunde utan större bekymmer hålla jämna steg med täten som låg någon minut före mig. Detta trots att jag kom över på fel sida av tävlingsbanan och tvingades stanna föra att krypa under plastbandet som var utsatt som avskiljare. Det var riktigt nära att samma plastband kapade mitt huvud under denna incident då jag i sista stund såg att jag var fel ute och hann ducka. Jag kände hur bandet strök över hjälmen men som tur var fastande det inte. Med tanke på att det gick över 50 km/h så kunde det blivit en otäck olycka. Växlingen till löpningen gick också långsamt men jag bryr mig faktiskt inte. Tränar ju för IM distans och vad gör ett par sekunder extra då. Benen var fortsatt pigga och om det inte vore för att jag sprang fel så hade jag nog tagit mig under 40 min på milen. Märkningen vid den korsningen kunde varit betydligt bättre men å andra sidan så är ju jag som tävlande ansvarig för att på förhand granska banan och veta hur den går. Tiderna blev S: 00:24:59 T1: 00:01:16 C: 00:58:42 T2: 00:00:50 L: 00:42:04. Totaltid 02:07:49.  

Ovido - Quiz & Flashcards