Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

All the small things

Av Mikael Kleberg - 29 juni 2009 18:41

Det är de små sakerna som är härliga, som gör helheten. En liten kursändring inne i köping idag resulterade i att jag kom ut på "stora" vägen 20 m Norr om där jag tänkt mig. Det i sin tur resulterade i att jag började cykla mot Fagersta istället för Arboga som jag tänkt mig. Jag pratade hela tiden med mig själv.


Kleberg: Du kör åt fel håll din fåntratt, vänd!!

Trorhankanorienteramannen: Nej nej. Solen står i zenit och och döda rådjurs arslen pekar alltid åt söder. Det betyder att skylten mot arboga kommer närsomhelst.


Skylten kom aldrig. och dagens cykeltur blev 2 mil längre. Sweet.


En annan liten grej som hänt är ju att king of barnporr (nej pop ska det va, eller?) typ tagit livet av sig. One small step for man, A giant leap fore mankind.


Isbitar är små men drycken blir gigantiskt mycket godare med dem i.

 Pennor är ofta små men kan ha stor påverkan på världen. Något att fundera på: Pennan kanske är mäktigare än svärdet men är tangentbordet/datorn mäktigare än atombomben? (betänk nu också effekterna på elektronisk utrustning från en kärnexplosion i atmosfären med en elektromagnetisk puls som följd)


Anna är väldigt liten men också väldigt trevlig. Detta gäller också hennes sambo Anders. Det är de jag varit och hälsat på i helgen. Vi kom fram till att Anders ska betala mer matpengar än Anna. Öpnnade vinflaskor vinner på intet sätt i smak av att förvaras i ett köksskåp i 2 månader. Sodastreamer is the shit! Americas tuffest jobb:s kan va det sämsta som skådats på dumburken. Inte ens trhillermusik och skrämmande amerikansk berättarröst kan få att måla en bro till något spännande.

 
 
Ingen bild

Anna

30 juni 2009 21:59

om du nu ska vara så noga med svenskan här på bloggen så får du nog ta och titta på syftningen i meningen där det står att "det gäller också hennes sambo Anders", jag antar att det är trevlig han är för han är definitivt inte liten.....

tack för besöket, det var mycket trevligt och på tiden att du fick se hur vi bor...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards