Alla inlägg under februari 2010

Av Mikael Kleberg - 4 februari 2010 22:25

Och nu till avsnittet som jag valt att kalla dagens rätt. Det kan vara vad som helst. Enda kriteriet är att det ska vara något bra, Mmm, good! ,Feels good! ,Is good! ,Real good! ,Tastes good! ,Mighty good! ,Good for you! Good for me!

(gissa filmen någon?).


Idag var det mycket som var bra. Först att jag tog mig i kragen och gick upp när klockan ringde så jag kom till simhallen i tid. De öppnar 07:00 på tis & tor. Passet i sig gick också ruskigt bra vilket var förvånande. Jag har simmat 5,6km respektive 5,2 km tis,ons (plus en plojsimning med klubben i måndags med mycket fjäril) så jag räknade med slokande armar och långsamma 100:ar idag. Inte då. Jag la lätt och ledigt 100:arna på 1:30 och hela passet på 5,8km gick ruskigt fort. Enda störmomentet var en flock med brandmän som med våld övertog 25m bassängen. Vad är det med vuxna män, vatten och hopptorn? Helt plötsligt beter sig alla som de var typ 12 år gamla. Skumt.(Eller är det så att en man mentalt aldrig bli äldre än 12 och all typ av beteende som verkar moget är ett spel för galleriet. För att få det vi vill. Hoppa hopptorn och plaska) .


Mer bra saker. Dagens mat: Frukost: fruktsallad på 1 banan, 2 passionsfrukter, 2 kiwi och 1 sharonfrukt tillsammans med honung och solroskärnor. Kaffe och 2 stekta ägg.

Lunch: Fiskgratäng med potatismos.

Middag: 2 fläskkotletter med timjan & rosmarin. Potatis och en sallad med rödbeta, morot, rucola, tomat, ost och solroskärnor (och givetvis salt, peppar, oljor osv. Man MÅSTE krydda sallader för att det ska bli gott)


Dagens andra träning. Lugn löpning ca 12 km. fick sällskap vilket alltid är väldigt trevligt.


Sist och tråkigast (på träningsfronten) cykel MTB ute i kylan i 2 timmar. 3 vurpor, otaliga svordomar.


Nu dricker jag lite svindyr ÖL och softar. Imorgon är det vilodag vilket är veckans rätt. Fan vad välbehövligt det är med vila! Glöm aldrig det. Jag får ofta frågan hur många timmar jag tränar. En bättre fråga är. Hur mycket vågar du vila? Det är inte lätt att motivera för sig själv att vila när jag tagit tjänstledigt bara för att träna. Jag har dock hittat ett koncept som passar mig. I korthet är det ett distans block tis - tor och ett kvalitets block lör - sön. Hel vila fredagar och “bara” simning med klubben på måndagar.


Ovido - Quiz & Flashcards