Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Mikael Kleberg - 25 maj 2008 22:19

När jag nu summerar veckan kan jag konstatera att det återigen blivit mer än 20 timmar effektiv träning fördelat på 5 simpass, 6 cykelpass och 5 löppass. Förutom detta har det blivit en hel del uppsatsande och så lite jobb också. En bra vecka helt enkelt!! Det hade kunnat bli ett par timmar till i träningsdagboken men eftersom jag iscensatte operation Reptil i lördags så blev det cykel på TV i form av girot istället för eget trampande. Operation Reptil eller OR går i korthet ut på att äta så jävla mycket som det bara går och sedan ligga orörlig i soffan till mättheten försvinner. Då äter man lite till och sen sover man. Operationen blev lyckad då jag till frukost åt hemmagjord buffé med ägg, bacon bröd, fil, juice, kaffe, frukt mm. Till lunch käkade jag 300 g oxfile (rare såklart) med en massa tillbehör som bladspenat och cognacsflamberade champinjoner. Eftersom jag fortfarande kunde gå (om än knappt) efter den lurren så klippte jag i mig en portion vinkokta päron och vaniljglass till efterrätt. Sedan blev det soffläge till typ klockan 20:00 då jag inte var mätt längre. Detta betyder mer mat och operationen avslutades men en landgång med diverse läckerheter från havet på. Så här dagen efter kan jag bara konstatera att mitt energivärde har varit på topp och under dagens 5 träningstimmar har jag bara druckit vatten och ätit insekter av varierande storlek och smak. Knott är min personliga favorit då de ofta slinker ner lätt oavsett i vilken strupe de hamnar och att de relativt sällan framkallar de kräkningar som t.ex spyflugan ofta gör.  

Ovido - Quiz & Flashcards