Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Mikael Kleberg - 15 maj 2008 23:12

Det är verkligen så. Det är en seger att masa mig upp klockan 6 på morgonen för att ta sig till simhallen och riva av 3000 fartbetonade meter. En seger över latmasken i mig, över soffpotatisen, över John Blund och komatrollet som båda hänger i mina ögonlock den tiden på dygnet och uppmanar mig att make sweet sweet love med snooze knappen. För att ta mig upp ur sängen vid sådana tillfällen har jag ett lika enkelt som effektivt trick. Jag tänker på alla de som jag ska tävla mot i sommar och att de antagligen ligger och dreglar kudde nu. Då känns det bättre och vipps så är jag i simhallen och slåss om fritt vatten med morgonsimklanen. Idag kände jag mig extra duktig eftersom jag tvingade mig ut och sprang 12 km efter jobbet. Trots att klockan var 21:00 och jag hellre hade velat flygspana i soffan, trots att jag var hungrig och trots att det regnade tämligen våldsamt och att mörkret börjat falla.

 

Imorgon gör jag det igen. Jag har nämligen tänkt hinna med 3 timmar effektiv träning (4 timmar med runtomkringverksamhet) 3 timmar plugg och 1 timme mat innan jobbet. Jag börjar 14:00 vilket betyder att jag måste börja träna klockan……..06:00 vilket i sin tur betyder att jag måste gå och lägga mig. NU!!! God natt Världen.

Ovido - Quiz & Flashcards