Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Mikael Kleberg - 8 maj 2008 14:37

Igår körde vi en träningstävling i klubben. Det var en triathlon men simningen genomfördes i måndags (750 m) och resterande (20 km cykel + 5 km löpning) kördes med jaktstart igår. Jag gjorde en dålig simning i måndags så jag var lite efter, fast det var inte ointagligt. Närmast bakom mig hade jag Magnus och Fredrik så läget var minst sagt inspirerande. Jag öppnade riktigt hårt i hopp om att fort få någon i blickfånget och därifrån kunna minska avståndet sakta men säkert. Det funkade bra och vid vändningen hade jag bra häng på täten. Vid växlingen till löpningen låg jag först men jag hade inget jätteavstånd ner till övriga. Jag orkade hålla undan tack vare en för mig bra löpning på 19:22. När jag kom hem mådde jag dåligt i vanlig ordning och spenderade huvuddelen av natten i fosterställningsposition i badkaret. För att straffa kroppen för det beteendet gick jag upp extra tidigt i morse och körde 5000 m simning. Det var länge sedan jag var i badhuset så tidigt på morgonen (07:20) och jag hade nästan glömt bort hur många egendomliga människor som är där vid den tidpunkten. De bedrivs de mest märkliga övningar både i vattnet, på land och där i mellan. Jag kan aldrig tänka mig att någon sjukgymnast eller tränare sagt åt dem att göra dessa övningar så jag antar att de är egenpåhittade. Alla verkar känna alla också, det är som en klan. Morgonsimklanen. Jag funderar på att gå med, fast jag väntar nog till jag är 40 år och har skaffat ölmage. Lite bilder från igår:





En teori varför jag sprang så fort. Jag var jagad av Micke the maniac Selvin


Ovido - Quiz & Flashcards