Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Undra vad Josef gjorde på 100 m fritt??

Av Mikael Kleberg - 13 maj 2008 21:11

Den Josef som jag syftar på är den snubbe som inte satte på Maria 9 månader innan Kristus föddes utan snällt satt bredvid medans hon blev penetrerad av den heliga ande. Enligt sägnen så kom tre vise män med gåvor till Jesusbarnet för att fira födelsen av denna frälsare, men eftersom han då var nyfödd och helt oförmögen att göra något vettigt förutom att bajsa och äta är jag tämligen säker på att det var Josef och Maria som cashade in på gåvorna. De bestod av guld, rökelse och myrra. De två sistnämna är starkt förknippade med oljor och väldoft. Något som jag upptäckt är ting som är bra att ha i sin ägo när man simmar mycket. Det är lätt att bli uttorkad och lukta klor, ja det gör man garanterat. Så jag undrar om de tre vise männen hade klurat ut (de var ju trots allt jävligt visa) att Josef simmade mycket och därför behövde dessa attiraljer. Tillsammans med guld är det ju den perfekta gåvan till en på sin idrott hårt satsande nybliven farsa (typ). Då kan han vara mjuk och lukta gott när han kommer hem till frugan och ha råd att skita i jobbet och bara koncentrera sig på träningen. Nu kanske någon BH brännande feministiskt initiativ tillhörande gnäll kärring blir förbannad på mig för att jag förutsatt att det var Josef som simmade och inte Maria. Kvinnor kan minsann också ägna sig åt fysisk aktivitet. Jo förvisso men jag tror att det är tämligen sällsynt när de minuterna innan födigt barn. Men vad vet jag, är ju inte direkt insatt i ämnet.

 

Idag var det dags för kilstempot igen, nästan 2 mil total max på cykeln. Det gick bra med tanke på den hårda träningsperioden som jag har bakom mig. 29.05 blev tiden vilket ger en hastighet på över 40km/h i snitt. Resultat finns snart på ÖAIK:s hemsida: http://www.orebroaik.t.se/triathlonwwwroot/default.asp

 
 
Ingen bild

Camilla

13 maj 2008 21:53

Hört talas om tvål och hudlotion (schampo behövs ju inte)? Prisvärda alternativ till rökelse och myrra. Så du slipper bli uttorkad och lukta klor, menar jag. När du nu inte har det lika förspänt som Josef.

 
Ingen bild

Kleberg

14 maj 2008 06:45

Babyolja!! allt jag behöver.

 
Ingen bild

mf

15 maj 2008 14:12

funkar det till cykelkedjan också?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards