Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

kränkt

Av Mikael Kleberg - 11 februari 2008 19:00

Sverige är ju ett demokratiskt samhälle som värnar om rätten att alla individer har rätt att tycka, tänka och utrycka vad de vill när, var och på vilket sätt de vill. Bara det inte kränker någon annan person eller folkgrupp. Jag har med stöd av denna GRUNDLAG valt att vara lite mindre trevlig mot reklambudet än vad jag kan vara. Detta för att jag ogillar reklam och därigenom också reklambud och vill inte på något sätt bidra till att dessa människors vardag blir ljusare och mer hallondoftande. Så när jag för ett tag sedan tillverkade en skylt som informerar satans lakejer (reklambuden) om att jag inte vill ha någon reklam i min brevlåda valde jag aktivt att utelämna ordet tack. En tydlig och laglig signal till alla som vill pracka på mig konsumentinformation att jag inte tycker om dem. Glad i hågen lade jag ärendet åt sidan och fortsatte med alla de aktiviteter som tillsammans bildar livet. När jag kom hem för ett tag sedan upptäckte jag till min förskräckelse att Någ… Någo… Någon (det är så förskräckligt att jag knappt kan greppa det) hade skrivit dit ett tack. ETT TACK! På MIN SKYLT. Någon har alltså sett min skylt, reflekterat över vad som där står och sedan beslutat sig för att ändra den så att den säger något annat. Kränkt! Jag är kränkt. Att ändra på min skylt är att brott på yttrandefrihetslagen och jag funderar på att anmäla det till Genèvekommissionen, regeringsrätten och KRIS (Klebergs Rätt I Samhället). Inser den skyldiga inte att även den till synes minsta ändring kan få stora konsekvenser. Att lägga till ett tack på min skylt är lika illa som att ta bort ordet ingen på någon annans Ingen reklam skylt. Jag hoppas att den som förnekat mig min rätt till yttrandefrihet gjort det av ren dumhet och inte utav ondo. För att minska risken för att detta fruktansvärda intermezzo skall upprepas har jag nu utöver en ny skyllt även satt upp en lapp som syftar till att skylten förblir oförändrad i sitt utförande.

 
 
Ingen bild

putte

12 februari 2008 14:36

kung

 
Micke Selvin

Micke Selvin

13 februari 2008 09:56

Men det kanske bara var en miljöaktivist som uppskattade ditt intiativ och tackade dig för att har valt bort reklamskiten :)

http://www.mickeselvin.se

 
ceder

ceder

14 februari 2008 11:37

*asg*
fast jag förstår dig :D

http://www.devnoll.se

 
Ingen bild

mattias

19 februari 2008 20:00

läste i DN om en student som anmält till JÄMO att hon blivit krängt för att inte han/hon inte behärskar det svenska språket, och ja studenten skrev k r ä n g t, och ja läser till svensklärare...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards