Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Mikael Kleberg - 5 februari 2008 17:53

Lite ont i halsen idag. För att förhindra att de onda bakterierna stärker sitt grepp om min veka kropp så har jag ansamlat styrkorna. Det är mina mest lojala och skickliga krigare General Whiskey, Major Vitlök och Brigadeführer Avokado som för striden. De är dessutom understödda av de ännu oprövade Kapten Esberitox och Löjtnant Nicotinell. Kriget mellan det onda och det goda rasar nu i min lekamen. Hoppas att vi vinner. Jag försökte tidigare idag ventilera ut alla eventuella virus och bakterier med kalluft genom en jättelugn löptur(6 min/km och 125 i puls). Denna taktik är något som jag snappade upp för en härrans massa år sedan när jag tittade på ett avsnitt av Airwolf. Ni vet den Jetdrivna Helikoptern med världens mest avancerade vapensystem som enbart används på humanitära uppdrag, Av USA. Helt klart en verklighetsförankrad serie, NOT!! I ett avsnitt hade helikopterskrället dragit på sig ett virus som gjorde att den ville skjuta ner allt den såg (vi kan kalla det för Bush virus). Piloten beslöt sig då för att flyga upp i typ rymden för att frysa/ventilera ut viruset och det lyckades. Funkar det på en helikopter så borde det funka på mig. Vi är ju trots allt rätt lika, Män och helikoptrar alltså. En korrekt och reglementsenlig hantering av joysticken kommer att resultera i en behaglig och trevlig resa medan en felaktig och reglementsvidrig hantering av densamma med största sannolikhet resulterar i en krasch. Olika helikoptrar kräver olika flygteknik. Vissa kräver ett hårt och bestämt handlag medans andra kräver en mjuk hantering av spaken. Så innan ni flyger, Läs manualen för just din helikopter. Men – Like helicopters they are.

Detta leder mig osökt in på kvinnor och hur de är. Jag har redan nu ett par liknelser som jag tycker passar in men allteftersom som jag kommer på fler kommer jag lägga upp dem på bloggen. Det kan bli som en följetång. Är det någon där ute som kommer på några bra liknelser så mottages de gärna. Här är de som jag kommit på hitintills.

Women – Like Monkeys they are.

För att kvinnor likt apor som hoppar från gren till gren hoppar mellan förhållanden. Båda arterna förefaller ovilliga att släppa taget om det de har grepp om för tillfället innan de fått tag på något nytt. Denna liknelse är inte mitt verk utan är stulen från en film. 10 poäng och en banan till den som gissar rätt.

 Women – Like migrating birds they are

För att kvinnor likt flyttfåglar flyr någonstans varmare när klimatet blir för kallt.

Women – Like dogs they are

För att kvinnor likt hundar ser och underkastar sig pondus. Ett exempel ur verkligheten. Min väns hund tycker att det är jättekul att tjyv nafsa på mig trots att jag med min allra bästa förmyndarröst säger åt honom att sluta. Brist på pondus. Med tjejer funkar det inte riktigt likadant. Här är det snarare så att killar med liten eller ingen pondus inte blir nafsade på. Men konceptet är detsamma.

Ovido - Quiz & Flashcards