Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Mikael Kleberg - 4 februari 2008 18:57

Hur kan man vara boxare och Kristen samtidigt? Att vända andra kinden till förefaller ju rätt osmart att göra i ringen. Fast annars är det väll inga problem. Bibeln förespråkar ju våld i största allmänhet. Det är ju bara att inbilla sig att motståndaren är homosexuell eller en äktenskapsförbrytare.

To the Quarry!!, Igen

Nu ska jag iväg och simma. Får ta stenbrottet på vägen hem

Av Mikael Kleberg - 4 februari 2008 16:25

Jag fick mig lite hjärtevärmande information till livs under min cykeltur hem från universitetet idag. Tydligen var det så att några personer satt vid likkistan och inmundigade dryckesvaror av den lite starkare slaget. Detta är ju enligt svensk lag olagligt, Något som jag som finnig fjortis fått erfara många gånger. Jag har hitintills levt i världen att ordningsmakten ser genom fingrarna när det gäller denna typ av människor av ren och skär lathet och orkeslöshet. Något som jag finner oroveckande då du med den mentaliteten skulle kunna komma undan med säg misshandel, bara du misshandlar på daglig basis så att farbror blå tröttnar på att hantera din olagliga verksamhet och låter dig vara. Polisens arbete är som jag ser det mycket enkelt. Se något olagligt = ingrip, Se något lagligt = Le och fortsätt mumsa i dig mosbrickan från sibylla. Inte, se något olagligt = värdera brottets karaktär, vem som gör det och hur spänstig känner jag mig för tillfället. Alltså, Bara för att det är Berra på hörnet som dricker sprit på allmän plats (något som Berra har som heltidssysselsättning) så är det inte ok för polisen att välja att inte ingripa. De har ju betalt för att upprätthålla lag och ordning. Alla lagar! Idag var det en polis som gjorde skäl för lönen. Tydligen hade denna drivna polis beordrat hela alkisgänget att hälla ut sina dryckesvaror. Fan vad gött. Hoppas de lider abstinensens alla helvetes kval just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards