Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Mikael Kleberg - 28 februari 2008 22:17

Detta skickade jag nyss 

Till tävlingsledningen för Vansbrosimmet

Hej, Mitt namn är Mikael Kleberg och jag har ett litet problem. Det är så att jag har ”lurat” min kompis till att delta i Vansbrosimmet i år. Det är så att det alltid bedrivs tävling mellan oss och Vanbrosimmet är inget undantag. Problemet är att jag är mycket bättre än honom på att simma så jag kommer att vinna en komfortabel seger även om jag simmar hundsim. Jag vill inte vinna på det sättet eftersom att han då kan skylla ifrån sig och mena att tävlingen var orättvis från början och att han aldrig hade en chans. Så min tanke är att simma 2 gånger. Dels i tävlingsgruppen (där jag nu är anmäld) och i den grupp (start 12:30) där han simmar. På det sättet är vi jämna och det kan bli en riktig tävling. Problemet är att jag är en fattig student och har inte råd att betala för att simma 2 gånger. Jag skulle ju i och för sig kunna bara kasta mig i och sniksimma men det känns lite fel. Så min fråga är om jag skulle kunna få den andra startplatsen av er? Det kostar egentligen ingenting extra för er eftersom det enda jag gör 2 gånger är att simma. Dessutom har jag bidragit med en startande eftersom min kompis aldrig skulle ha simmat om jag inte utmanat honom. Om ni vill skulle jag även kunna tänka mig att göra reklam för erat trevliga evenemang på mina tävlingskläder (Jag tävlar i Triathlon).

Med vänlig hälsning Mikael Kleberg, Fattig Triathlet

Ovido - Quiz & Flashcards