Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Mikael Kleberg - 3 februari 2008 21:56

Lite kort om hur dagen har gestaltat sig. Jag gick upp ganska tidigt för att kunna köra ett hyfsat långt cykelpass innan lunch. Det visade sig dock att det var helt onödigt. Farbror snö och tant is (is är helt klart något kvinnligt eftersom den är så mycket jävligare och lömskare än snön som man vet var man har) hade tagit över och förstört min älskade barmark. Vad göra? Det fick bli ett förlängt intervall pass på trainern istället. 1.30 tror jag det blev och det är fan max för vad mitt psyke klarar av. Efter det passet är det en oförklarlig lucka fram till lunch där jag inte har en aning om vad jag pysslat med. Jag har inte gjort något vettigt iaf, det vet jag för lägenheten ser fortfarande ut som skit och böckerna är precis så oöppnade som igår. En kvalificerad gissning är att jag lyssnat på musik, spelat hjärter på datorn och slösurfat under denna tid. Lunchen kommer jag ihåg i alla fall. Lax med saffranspenat och sallad. Det var grymt och så räckte det till matlåda imorgon också. Lysande!! Efter det så softade jag bara och slog farsan i NA:s frågelek. Det är inte ofta det händer. Gubben har ju sån jävla fördel eftersom många av frågorna (särskilt sport kategorin) är på saker som hände på typ 60 talet och det har jag av naturlig anledning inte så stor koll på. På kvällen var det dags för löpning i mässhallen med klubben. Körde 1000 m intervaller som vanligt. Jag körde 8 st på 3.40 och måste ödmjukt säga att det kändes som att promenera. Ruskigt tryck under sulorna idag och det är ju bra. Kanske kan slå farsgubbens ända kvarvarande rekord nämligen 10 km löpning på 38.50 i sommar. Nu är det softa som gäller resten av kvällen.

Av Mikael Kleberg - 3 februari 2008 17:36

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1755984.ab

 Is. Vad är det bra till? Jag kommer på 2 saker. Det gör fredagsgroggen så mycket smaskigare. Det fungerar som ett slags feedbackverktyg till dåliga bilförare. Fast den feedbacken är ju iof overksam eftersom de idioter som kör av vägen pga. halt väglag glatt inkasserar försäkringspengarna, köper en ny bil och ger sig åter ut på vägarna. Kanske hinner de med lite R&R på något sjukhus också (complements of the taxpayers). Kraschar du utan någon yttre påverkan som t.ex älg, grävling, struts, rymdraket eller handgranat så beror det på din egen oduglighet om bilförare, Inte på att vägen råkade vara hal. Jag tycker däremot jävligt synd om de som pga. andras trattighet och drullefasoner hamnar i en olycka. Fast så är det väl i naturen. Orättvist och hårt. Fast sett ur ett större perspektiv så är det så att den mest välanpassade överlever. I djurriket betyder det att vara så stark/uthållig/klurig så att maten kan införskaffas och generna föras vidare. Att vara välanpassad i dagens svenska samhälle känns som något helt skilt från detta. Här är det att vara bra på att fylla i bidragsblanketter, Lura försäkringskassan och arbetsförmedlingen och casha in på försäkringen för någon ryggskada (som med största sannolikhet beror på fysik inaktivitet, dålig kost, rökning osv) som är nyckeln till överlevnad. Så grattis alla arbetslösa bidragssnikande trattbassar därute. Ni är välanpassade. Men jag hoppas att ni reflekterar över erat liv på er dödsbädd och då inser att det största ni åstadkommit är att uppnå en hög level på er gubbe i WOW och att det då känns rätt bittert. Jag är inte så mycket bättre själv. Tvärtom har jag blivit så sjukt förslappad. Jag glider runt och bara är. Jag lever i tryggheten om att om det går åt helvete så finns skyddsnätet där och omfamnar mig i en go och mysig kram. Jag vill inte ha det så. Jag vill jaga. Jag vill leva för att överleva. Tvingas till utveckling för att alternativet är undergång. Jag vill bli den människa som jag faktiskt har potential till att bli. Så på ett sätt avundas jag människor som lever i fattiga utvecklingsländer där ett människoliv är värt piss. De som lyckas ta sig ur skiten är så mycket mer än vad jag någonsin kommer att bli. Riktiga vinnare helt enkelt. Medans jag tävlar i något med klara regler och egentligen inget som insats spelar de med livet som insats, I en sport där alla tjuvknep är tillåtna. Dessutom tävlar de varje dag, varje månad, år efter år. Respect!!

Ovido - Quiz & Flashcards