Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

vasaloppet den snälla versionen

Av Mikael Kleberg - 23 februari 2009 22:49

Det var en underbar morgon och den tunga snön som föll från skyn var på intet sätt störande eller spårförstörande. Starten gick och med glada hurra rop skidade Kleberg tillsamans med resten av vasloppsfäletet uppför den första backen där det inte alls var folk överallt som inte kunde åka skidor utan en mysig och familjär stämmning. En farbor råkade dock vara ivägen för Herr Kleberg och det slutade med ett besök i snön för densamme. Det gjorde naturligtgvis ingenting då det var ett utmärkt sätt att undersöka snökvaliteten. När samma farbror skulle köras om 2:a gången så påkallade Herr Kleberg dennes uppmärksamhet genom följande fras "ursäkta mig å du äldre respektabla herre, skulle det möjligtvis gå bra för mig att passera eder??" Farbrorn svarade med en manöver som sluatade med ytterligare ett besök i snön, Och tack snälle Hern som på detta sätt berder mig möjlighet att dubellkontrollera snökvaliteten ropade med vänlig stämma Herr Kleberg.


En annan version kommer imorgon (den snälla versionen är kapad från Patrik:s blogg och det med rätta eftersom han stulit så mycket från mig)

 
 
Ingen bild

that fat swimmer

24 februari 2009 08:48

bra jobbat igår! Är mäkta imponerad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards