Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Mikael Kleberg - 26 februari 2009 23:03

Endast döda fiskar följer strömmen

Dumma fiskar är som döda fiskar 

Smarta fiskar fattar att strömmen inte är viktig

Upplysta fiskar är inte i havet

Klebergfiskar äter upplysta fiskar till frukost, Frukost är gott


Sedär. Ett smakprov på vad i-landsfolket missar


Av Mikael Kleberg - 26 februari 2009 22:43

Men skit i det då. Jag får väl bo själv i tältet på parkeringen. Dregla på er sköna kudde istället. Det ni går miste om en är en natt tillsamans med en person som har genomgått en själslig renässans och som är bizzart smittsam när det gäller detta. Saker jag kan ge svar på är:

Vad är meningen med livet

Finns gud

fins det liv någon annanstans än på jorden

Vad är bästa receptet på vinkokad kyckling

och mycket mycket mycket mer.


Men som sagt. Var hemma å tittat på TV istället. Låeter ju som en vettig prioritering.


Av Mikael Kleberg - 26 februari 2009 21:03

 När Iran:s styre förbjöd musik skrev the Clash den underbara låten Rock The Casbah. The Casbah är så vitt jag förstår någon form av tempel och att "rocka" detta torde ju vara en uppmaning att gå emot reglerna. Igår åt jag en kebbabrulle och för att rocka min egen Casbah så beslöt jag mig för att dricka champagne till den. Jag jobbar ju lite med mat och dryck kombinationer och just denna variant tror jag ligger rätt långt från vad "regelverket" föreskriver. Man skulle nästan kunna säga att den är regelvidrig MEN; Rock The Casbah!!!

Och resultatet då? Hell Yeah!! det var gott. Fast bubbel är ju så lätt att passa in till mat. Passar inte kombinationen skiter man helt enkelt i maten.


Ovido - Quiz & Flashcards