Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Time for a testrun?

Av Mikael Kleberg - 16 november 2008 19:48

Det snöar. är kallt och ogästvänligt ute. Undrar var jag ska sova inatt. Det visar sig.


 
 
Ingen bild

Magnus

17 november 2008 13:58

Okej Mr TT. Du VILL bo i tält. Du ser det som en utmaning. Du sparar pengar. Jag köper det.

Men jag köper inte det här.

Mr TT Citat:
"Om jag bor i tält så slipper jag ägna tid och kraft på att ha en lägenhet
(Massor, massor av tid och kraft). Istället kommer jag att använda den
tiden och kraften till att träna. Min hypotes är att detta kommer göra mig
till en bättre triathlet."

Vardags sysslor går det inte att spara in tid på utan blir snarare omständigare.
Men all dötid som tv-tittande, surfande m.m kan man spara in tid på. Men då pratar vi om något helt annat.
KARAKTÄR!! Att motstå det och åka iväg och träna istället.

Men det sista du saknar enligt mig är träningskaraktär med dina stundtals +20h/per vecka!!

Allas våran Mr Kleberg!!
"Jag säger: Fuck It. Jag skriver mina egna regler.Jag gör som
jag vill och skiter högaktningsfullt i hur jag uppfattas av omgivningen. "

Jag kommer följa din blogg dagligen med spänning!!

/Magnus

"The answer is hard work. What are you doing on Christmas Eve?
Are you riding your bike? January 1st - are you riding your bike?"
- Lance Armstrong

 
Härdfeldt / 9:46

Härdfeldt / 9:46

17 november 2008 18:57

I alla dessa tokiga teorier om hur man kan bli bättre människa och triathlet kom det tyngsta ordet för hur man blir bättre. Karaktär. Inget väger tyngre än den karaktären man har. Jag skulle aldrig kunna leverare på "banan" om jag inte hade träningskaraktär. Att bo i tält kommer kanske att göra dig till en bättre människa i dina mått? Men inte till en bättre Triathlet! Jag jobbar 45tim+ i veckan och tränar 15 tim i veckan, jag tränar före jobbet och efter jobbet. Karaktär och drivkraft är A & O! Skulle jag bli bättre triathlet av att bo i ett tält i mamma & pappas trädgård? inte troligt. Om jag gick ned i arbetstid? mycket troligt. Men jag tror ändå att drivkraft och karaktär kan ta mig till en sub 9 innan jag behöver gå ned i arbetstid. Dessutom kleberg: Tänk hur mycket du ska frysa så liten och mager som du är;)

http://hardfeldt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

196

20 november 2008 10:51

Karaktär i all ära. Lägg därtill:
-träning ÄR nedbrytande vila är uppbyggande.

Ofullständig återhämtning/vila i relation till kroppens nuvarnade kapacitet är orsaken till SAMTLIGA överträningar.
Att bo i tält och bränna energi genom att ibland frysa torde således mer tära på energidepåer och undergräva träning än att stärka och katalysera den.

Självklart är det en utmaning att bo i tält och att klara det är ju såklart självuppfyllande och säkert enormt tillfredställande. Ett mål så gott som något!

Men blir väldigt förvånad över resonemanget att det skulle hjälpa till att lyfta dina resultat i triathlon.
De resultathöjningar du gjort visar enligt mitt synsätt att du har hittat rytmen och koden som funkar för din kropp. Känslan är att detta gör ett labilt avsteg från det istället för att ta vara på den positiviteten som råder i kroppen och ta vara på det och fortsätta på den inslagna vägen.

Men det verkar ju vara målet med tälten som hägrar.
Så, lycka till, hoppas du bevisar för dig och oss andra att vi tänker galet.

 
Ingen bild

Kleberg

20 november 2008 23:11

1: jag fryser inte i tältet. det är varmt om kroppen. kallt om ansiktet. precis som jag vill ha det.
2. Förutom att jobba och träna så kommer jag att ägna mig åt just vila. Jag är väl medveten om viketen av denna aktivitet.

3.Tältet är inte målet. det är medlet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards