Alla inlägg den 19 november 2008

Av Mikael Kleberg - 19 november 2008 10:05

Jag sitter och försöker funder ut om jag gillar oscar wilde eller inte. Först gillade jag inte hans kanske mest kända citat


"In life there are only two tragedies. One is not getting what you want, the other is getting it".


Det kändes lite trist och onödigt. Men sen, När jag började fundera lite så växer det. Detsamma gäller för det mesta som han har sagt. Eller vad sägs om


"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable"


Ett citat från oscar som jag inte gillar är:


"When I was young I thought that money was the most important thing in life; now that I am old I know that it is".


Och hur hamnade jag här? Jo jag funderade på det bästa sättet att dissa George clooney om vi någon gång skulle mötas i en bar. George är precis som Sean Connery och Nicholas Cage skådespelare. De båda spelar med i filmen The Rock. Där har Sean:s karaktär en citatduell med karaktären spelad av Ed Harris. Ed öppnar med en högerkrok: "The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants" Thomas jefferson .Men Sean kontrar med: "Patriotism is a virtue of the vicious" Oscar Wilde. Från bardiss av George Clooney till Oscar wilde. Om ni inte hängde med så don´t feel bad. Det gör inte jag heller. Jag hänger bara med på resan.

Ovido - Quiz & Flashcards