Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Mikael Kleberg - 23 januari 2008 09:01

Fan vad trött jag är. Efraim ska få sota för det här. Finns det någon neo liknande figur där ute som kan ta dö på fanskapet? Nu är det jobb och sedan vinprovning.

Av Mikael Kleberg - 23 januari 2008 00:28

Jag ville bara passa på att presentera mig. Jag är Mickes mentalt konstruerade gårdstomte tillika alter ego. Min uppgift här i livet är att ställa till med otyg och göra livet så svårlevt som möjligt för oss (mig själv och Micke alltså). För att ge en något mer nyanserad bild av vem jag är och den verksamhet som jag bedriver kan man med fördel dra paralleller till filmtrilogin The Matrix och då i synnerhet den tredje filmen revelations. Om Micke är maskinernas överhuvud och skaparen av the Matrix (alltså den alternativa världen) så är jag agenten Smith som är fullkomligt out of control och gör som jag vill. Ibland (och detta händer ju även i filmen) så hoppar jag ut ur den alternativa världen och in i den verkliga för att kunna ställa till med så mycket problem som möjligt är. Idag gjorde jag just det. Det började redan på dagen då jag och Micke var i skolan. Jag tog under några minuter kontrollen över tanke och kropp och såg till att skicka i oss två koppar kaffe. Denna överdos av koffein har nu resulterat i sömnlöshet. Detta gör Micke ledsen eftersom han tänkt att gå upp tidigt imorgon för att hinna träna innan jobbet. Att Micke är ledsen gör mig glad och jag gillar att vara glad. Jag har även försökt få oss att öppna barskåpet för att åtnjuta de läckerheter som finns däri men än så länge har han gått segrande ur den striden. Vi får se hur det utvecklar sig. Nu ska jag gå och okynnes använda massa porslin så han får en helvetes massa disk imorgon.  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards