Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Mikael Kleberg - 22 januari 2008 19:15

I dessa dagar är det med livet som insats som man ger sig ut och springer. Trasiga lampor är ett genomgående tema runt min vanliga löprutt. Detta säkerligen som en direkt följd av att kommunanställda lampfixarmänniskor?? Föredrar att fika, dricka sprit och diskutera livets stora frågor (som varför Copiad var världens bästa travhäst) på sin arbetstid istället för att fixa belysningen i ett av allmänheten välanvänt motionsspår. Fast bristen på Ljus är inte den största faran. Små sedan länge pensionerade tanter med ännu mindre hundar är en potentiell dödsfara. Små Ettriga onda hundar som bara väntar på att få sätta tänderna i mina löpartights. Nästa gång detta händer kommer jag dock på ett mycket klart, tydligt och handgripligt viss klargöra för byrackan vad som händer om man muckar med en 130 gånger tyngre, Hundhatande och mjölksyrestinn Kleberg. Jag kommer säkerligen bli ställd inför rätta till följd av denna handling men jag har en plan för att tackla det scenariot. Jag kommer givetvis hävda nödvärn med stöd av följande resonemang. Om byrackan skulle bita hål i mina löpartights blir jag ju tvungen att köpa nya (jag vägrar att springa i trasiga sådana, Värdighet = viktigt) Detta kommer att resultera i att jag blir lite fattigare och inte har råd att köpa den där babyspenaten som är så dyr men som håller mig frisk, glad och rytmisk. Blir jag sjuk kommer jag att underprestera i sommarens tävlingar vilket i sin tur kommer att leda till en djup depression. Under denna depression kommer jag att konsumera bisarra mängder Skotsk maltwhiskey. Detta kommer att leda till att jag eventuellt dör och att Skotland får ett enormt uppsving i sin ekonomi vilket möjliggör för dem att sätta sin plan att ta över världen i verket. Det hela kommer sluta med att vi alla kommer gå omkring i kilt, spela tråkig fotboll och hytta med näven åt varandra. Och vem vill det?? Pensionärer och små hundar, That shit will snowball on you

När jag ändå är inne på pensionärer är ju steget inte långt till tvättstugor och hantering av visakort i en sådan hastighet att det stressar upp en sengångare. Det bor många äldre i mitt hus och de gillar att upprätthålla de ordningsregler som gäller för tvättstugan. En sådan regel är att det är absolut förbjudet att bedriva någon som helst verksamhet där på söndagar. De grundar denna regel på att gud skapade jorden, himlen daggmasken och vänsterpartisten på sex dagar och vilade på den sjunde så då måste vi göra det också. Eller det är fel. Du får dansa samba, Spela paintball och plocka bär på en söndag. Bara du inte gör det i tvättstugan. Denna plats är tydligen helig och är oförändrad sedan skapelsen. Jag ska nog ut och leta sten för att kasta på någon förbipasserande homosexuell människa för det är tydligen ok enligt bibeln (inte den nya fluffiga hallondoftande varianten utan le orginale). Det är inte så att jag ogillar homosexuella, tvärt om. Homosexuella killar konkurerar ju inte med mig om villebrådet (ja jag gillar jaktmetaforen) och homosexuella tjejer, tja dom är ju trevliga att titta på i erotisk film. Så i korthet, Stenkastning = ok. Tvätt på söndagar = Inte ok.

Avslutningsvis en reflektion från gårdagens simpass. Varför måste jag duscha innan jag hoppar i? Det finns ju skyltar överallt som påvisar denna regel så någon måste tycka att det är otroligt viktigt. Vilken typ av materia kan jag i egenskap av en hyfsat hygienisk människa tillföra badvattnet? Det lär ju vara minst 10 ungar och ungefär lika många inkontinenta åldringar som urinerar i basängen dagligen. Utöver det har vi sura uppstötningar, Pommesfrittes och avföring som tillsammans med lite vatten utgör min träningsmiljö. Och glöm inte allt snor!! Så jag frågar igen, Vad kan jag tillföra? Det skulle väll vara om lite ludd från mina dagsfärska kalsonger krånglat sig in under förhuden och på det sättet följer med ner i djupet. En gång hittade jag en kondom på botten också. Tänk på det nästa gång ni får en kallsup. Eller föresten gör inte det. Det känns som att det kan bli en hyfsad snowball effect av det med som vi nu vet slutar i bärande av kilt.

To the Quarry!!! (det betyder stenbrott på engelska, Ooops blev jag en curling bloggare nu)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards