Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Mikael Kleberg - 21 januari 2008 19:29

Jag måste sluta snusa. Det är dyrt säkerligen skadligt och epatraktor. Fast att det är dyrt skiter jag egentligen i. Det är nästan så att det är ett argument för att fortsätta. Tar alla tillfällen jag kan få att trotsa pappa staten. Att jag ser ut som en eparaggare bryr jag mig inte heller om. Det är det där med de eventuella skadliga effekterna som får mig att nu (snart) avbryta snusverksamheten. Fast hur är det med de där effekterna? ”Denna tobaksvara kan skada din hälsa och är beroendeframkallande” Vad fan betyder det?? Det lär ju finnas miljarders miljarder produkter som passar in på den beskrivningen. Hamburgare, kexchoklad och musik med Kikki Danielsson är alla saker som är skadliga för hälsan men inte fan har de någon varningstext. Kikki är väll kanske inte så beroendeframkallande och tur är väll det!! Tänk att vakna upp med ett starkt sug efter att höra bra vibrationer. Jag har i alla fall köpt 2 dosor nu. De får bli de sista. Varför 2 undrar ni, Jo inga jävla enpetare.

Nu ska jag iväg till simhallen och bli klorimpregnerad. Vi skulle tydligen köra något testlopp idag. Kan ju vara kul men ack så jobbigt. Anna har för övrigt meddelat att hon är sjukt sugen på triathlon och tjatat att hon ska få följa med att köra ett simpass så kör i vind. Det var tydligen något fel med baddräkten idag så det blir väll nästa Måndag. Topless är annars ok enligt Gustavsviks bad policy.


Av Mikael Kleberg - 21 januari 2008 08:38

Jaha då ska man börja blogga då. Detta första inlägg blir väll rätt menlöst eftersom jag har massa andra grejer att pyssla med just nu. Ska jag vara ärlig så är det därför jag nu sitter och skriver det här, för att slippa göra alla tråkiga städa/diska/tvätta grejer. Min lägenhet svämmar i nuläget över av diverse smutstvätt, disk och prylar som jag inte hade en aning om att jag hade. Tur att jag är bra på att simma då så jag inte drunknar.

Igår var en bra träningsdag. Jag gick upp tidigt för att hinna med ett 3 timmars MTB pass innan lunch. Jag hade grymt energivärde från gårdagens eminenta Taco måltid hemma hos syster. TACO POWER!! Hela dagen lång. När jag kom hem fortsatte snikätningens melodi att spela då jag satte i mig en massa grejer som mamma lagat. Vet inte riktigt vad det var men gott var det med mycket sallad till. Grymt! Sedan var det dags för lite skidskytte på tv. Jag är riktigt impad av både ACO och Ferry. Att vinna ena dagen och komma 2:a efter Björndalen är en riktig bedrift! Apropå Björndalen, Jag gillar en idrottsman som alltid har snor i hela ansiktet och för det mesta är totalt utpumpad vid målgång. Snoret är på något sett en signal till media att jag är här för att vara bra på skidskytte, Inte se bra ut framför kameran. Det finns ju en rad ”idrotter” där poserandet framför kameran verkar vara det viktigaste. Tennis är en sådan aktivitet. Dessutom finns det ingen värdighet att falla tillbaka på i den sporten. Värdighet och/eller snor, där har ni kriterierna för vad som enligt mig är en riktig idrott. Så Golf och Snooker är ok, Tennis går bort.

Efter skidskyttet och en liten powernap så bar det av till mässhallen för att springa intervaller. Det var första gången jag var där, men absolut inte sista. Riktigt skönt att springa i shorts och linne. Körde 1000m intervaller. Försökte hålla 3.35 fart men orkade bara 5 st sådana. Dom sista 2 tog lite längre tid men väl under 4 min. Det kändes faktiskt helt ok med tanke på att det var första fartpasset för säsongen och att jag dessutom cyklat innan.

Efter det blev det mer snikätning och sedan bingen. En bra dag helt enkelt. Födelsedag dessutom

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards