Alla inlägg den 19 december 2008

Av Mikael Kleberg - 19 december 2008 00:11

Följande helt fantastiskt roliga episod utspelade sig idag på mitt jobb.


det är tre inblandade. Jag, En kollega (som visar sig från sin bästa sida på bilden nedan och en kund, från finnland, Som är gammal, och har svårt att tala, och som inte kan gå, och som är helt sjukt hetsig.




Mannen rullar upp till min kassa och på ett hetsigt manér betalar han för sina varor. Efter att han betalat så blir jag lite konfunderad när han trots att köpet är klart fortfarande skriker på mig på någon halvt oförtstålig finsk/Svensk dialekt. Tillslut fattar jag att han vill att jag fixar en taxi åt honom. Jag ringer till min kollega så att han kan komma dit och göra det.  När han ringt upp taxi bolaget och frågar efter mannen namn så hasplar han ur sig något på finska som låter typ som Bellman Zulu. Min kollega beställer då högt och tydligt taxin i det namnet (trots vilda protester från mr zulu som nog igentligen hette något helt annat). Efter var jag tvungen att gå ut på lagret och skaratta av mig lite, Eller mycket.

Ovido - Quiz & Flashcards