Alla inlägg den 17 december 2008

Av Mikael Kleberg - 17 december 2008 21:41

Eller min dag på USÖ. Dag är ju iof att ta i, timme är en bättre tidsenhet för det gick fort!! Först en liten återblick om varför jag behövde vård. Jag är ju ungefär lika teknisk på cykeln som en sköldpada är snabb och sverker olofsson är subtil dvs. Inte alls. Jag lyckades igår hitta en liten isfläck som ännu inte smält och dra i backen på cykeln. Jag slog i /upp knät samt gjorde illa handen. Knät blev bra efter det att pappa tog fram sin portabla vårdcentral och plåstrade ihop såren (för det var flera). Handen var det lite sämre med och idag så gjorde det riktigt ont. Tillslut beslutade jag mig för att röntga den för att vara på den säkra sidan (jag är ju trots allt hypokondriker). Rätt sätt att göra det på är ju att gå till vårdcentralen, träffa läkare. få remiss, träffa nya läkare, Ev röntga och få svar. Nu kände jag inte för att göra så eftersom det är dyrt och framförallt tidsödande. Jag tillämpade istället Max power way. I detta fall innebär det att vara en vidrig och störig människa som det är lättare att bara låta få som den vill istället för att hänvisa denne till vårdcentralen som är brukligt. Så röntgad och klar på ca 1 timme. Sweet. Dessutom var läkaren snygg. Hon klämde på mina fingrar och frågade hur det kändes. Det krävdes all min mentala kraft att hålla tillbaka och inte svara underbart på den frågan.

Av Mikael Kleberg - 17 december 2008 20:30

Ärligt talat, Jag kan vara topp 10 i världen på att rimma och skriva små finurliga dikter. Gärna med en diskret men märkbart snuskig touch. Jag och pappa har ju satt ner foten och bannlyst alla typer och gåvor i familjen. Detta innebär att jag inte kan få utlopp för min rimfetich för jag vägrar att skriva låtsasrim. Ska det va ska det vara till riktiga klappar. Så har ni en present som ni vill ha ett bra rim till så tveka inte att skicka det till mig. Vill ni inte ha er förfrågan publicerad här så skriv med det i medelandet. Jag behöver såklart veta vad det är för typ av gåva och vem den är till. Eventuella egenheter eller andra personliga attribut hos motagaren är förtsås ett plus.

Av Mikael Kleberg - 17 december 2008 20:27

Jag har någon bessynerlig anledning funderat mycket kring hur Migrationsverkets organisation ser ut. så här kanske?


Hanläggare - Handlägger ärenden och är de som faktiskt fysiskt kommer i kontakt med flyktingar


Jurister - Håller på med någon form av laglig mumbojumbo. Eventuellt understödjer de handläggaren i tillämpligen av lagen.


Ekonomer - Håller på med ekonomi.


Generaldiriktör - Dan Eliasson (som just nu sitter på den posten) har ett take it up the ass kind of job. Fär ärligt talat, Vad gör han förutom att ta medie sveriges organ i ändan? Så fort någon på verket gör fel (och detta händer ofta för det är kluriga saker de håller på med) så får han stå till svars. Och be om ursäkt. Jag vill ha hans jobb. Verkar underbart och enkelt. Jag skulle då införa den nya strategin .Det är lättare att be om förlåtelse än tillåtelse.

Ovido - Quiz & Flashcards