Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Mikael Kleberg - 25 oktober 2009 19:36

Efter en Crappy dag. Kom ihåg att allt är relativt. Visst, kroppen är full med infektioner som omöjligör träning, Mamma är arg för jag inte städat vinden. När jag i vredesmod städade vinden slängde jag typ allt, Tältet, Haglöfs ryggsäck osv osv. Givetvis fick jag punktering när jag i regnet skulle cykla och hämta upp min väns post.


Men de finns de som har de sämre. Många mår ju som de förtjänar. men Otroligt många fler gör det inte. De mår sämre än vad de borde. Relativt många andra mår jag kanon.


"En Europapall (i Sverige även känd som SJ-pall) är en standardiserad lastpall i trä.

Denna typ av pall är framtagen genom samarbete inom UIC och ett flertal europeiska länder däribland Sverige har denna palltyp som standard vid lastningar. Palltypen är från början först och främst avsedda för transporter på järnväg men även landsvägstransporterna med lastbil utgår från denna standard. Håligheten är designad så att en gaffeltruck kan lyfta den.

Storleken är vald för att rymmas i en lastbil med bredd 2,5 - 2,6 m, eller en järnvägsvagn" Wikipidia


My ass att den är. Storleken är vald för att rymma 1296 st 50 cl ölburkar. Det ultimata kollit


Snart kommer inlägg om Raid Uppsala, IQ, IPA och tjänstledighet.


Och så den stora frågan. Är meatloaf sämst? nej men han är bra jävla dålig. Sämst är Erik Hassle med den otroligt insiktsfulla texraden" You don´t know what you got till you missing it a lot" Yes I do Erik. I re he re he reheeeealy do (Dr Cox utal där)


Ovido - Quiz & Flashcards