Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Mikael Kleberg - 1 oktober 2009 21:46

De bevingade orden yttrades av en lätt överförfriskad Dynamit Harry i den medelbra filmen Jönsonligan på Mallorca. Citatet Passar in för jag var ute i en båt igår. Jag bedrev träning på vattnet och inte i som brukligt är. Det vankas nämligen multisporttävling och då åker man tydligen båt. Det är Jag och den yngsta av bröderna Hallmén: Danny som bildar lag. Träningen gick riktigt bra. Särskilt med tanke på att sist jag paddlade kanot med en Hallmén så fick jag dyng mycket skäll för att jag inte tog i och styrde åt helvete dåligt (jag satt fram i kanoten). Till slut kommenterade fritidsfröken Patriks utskällningar med att "jag vet nog vem det är som tar i den där båten". Igår Var det annorlunda. Visst jag tog i för allt vad tygen höll för men jag gissar att jag dock stog för endast 4,5% av kraften i kanoten. Danny är Elitkanotist så han har ju lite Power i överkroppen så att säga.


Förutom kanot är det orientering till fots och cykel som ingår. Jag är ju konungarnas konung på orientering så det ska ordna sig :) . Jag nästan hoppas på att vi springer fel. Vinnartiden brukar vara ca 3 timmar vilket betyder att vi kommer hålla på i ca 4 timmar (om vi orienterar rätt). Jag kommer inte till min rätt förns efter 17 - 18 timmar så en liten felorientering vore bara smakfullt.


Rånet:

Mikael i förhör med en Polis

M:Han hade massa hår på bröstet

P:Jaha som du önskar att du hadde?

M:Nej Nej, Jag rakar mig varje morgon


P: Vad hade han har för byxor?

M: De var ljusa och satt dåligt

P: Satt dåligt?

M; Ja, Om jag säger så här. Om jag hade haft sådana byxor skulle jag vara missnöjd med mig själv


Mest passande klubbkodex: " I Rather die then people not know where I have been"

Mest passande citatet: "dom här jävla jackorna" Nalle i Sällskapsresan.


Ovido - Quiz & Flashcards