Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Rain Man

Av Mikael Kleberg - 4 juli 2009 09:17

HORA! Ursäkta jag har tourettes, Som replik så fort någon sa Nora. Ja det är sanning, Jag försökte självmant skaffa mig sjukdomem tourettes. Barsligt? JA Roligt? Beror på vilken humor man har. Otäckt? Ja för det började fungera för bra och jag sa det ibland helt utan att tänka på det. Då la jag av. Vad har det med något att göra nu då? Ingenting förutom att jag var just i Nora och tävlade igår och att jag skrek HORA!! många gånger på vägen dit.


Det var utmaningen eller Nora sommartriathlon som gällde. Sjuk kort distans (150m sim, 8 km cykel, 2 km löp) så jag kände att jag behövde lite mer fysisk aktivitet än så för att det skulle vara en godkänd dag. Det faktum att jag druckit 2 öl för mycket kvällen innan gjorde att jag inte var sugen på att göra den träningen på dagen (tävlingen startade 18:30) så jag cyklade dit. Jag hade fått vägbeskrivning av Selvin som inte ens jag kunde misslyckas med, Eller? I början gick det lätt och när jag såg skylten Nora 19km blev jag förvånad. Det här går nästan för enkelt. Jo det gjorde ju det för 200 m in blev det grusväg. Jag hade kört fel och nu hadde jag ingen aning vart jag skulle. Jag ringde och skällde på allsköns människor och skrek Hora ut i skogen mellan samtalen. Till slut hamnade jag rätt i alla fall.


Tävlingen då?

Simning: Starten går 10 m från vattenbrynet och när skottet går blir det tjuvrusning utan dess like, Jag kom efter direkt och när jag försökte avancera blev jag nedtryckt av en kille, En hand på varje axel och så ner. Ok att det kan vara lite gruff under simningar men detta var lite väl. Funderade allvarligt på att ge honom en höger (då kanske jag skulle kunna börja blogga på fightplay) men distansen är ju 150 m simning, inte 150 m slagsmål så jag avböjde (jag hade garanterat fått stryk ändå) Efter den incidenten tappade jag rytmen helt och mjölksyran var överallt. Jag kom upp som 4:a efter Fredrik och selvin (VA!! dom kan ju inte simma!!) och Per.


Cykel: Efter en snabb växling bar det av på cykeln. Det regnade (det gör det alltid när jag tävlar) så jag tog det väldigt försiktigt i svängarna. Jag var i fatt och om Per efter drygt halva backen och selvin precis på krönet (Fredrik "fick" en felfunka på skorna då dom hade bytt clips till mtb variant, helt av sig själv! :) ). Sen tappade jag honom igen efter stoppet innan utfarten på stora vägen men kom ifatt igen och vi körde sedan tillsamans resten av sträckan. Jag visste att Selvin körde med löparskor på cykeln och jag hade cykelskor så han skulle få lucka ut på löpningen hur jag än gjorde.


Löpninge: Växlingen gick grymt smidigt och Selvin fick inte mer än 20 -30 sekunder och det jagade jag snabbt ikapp. Sedan var det bara en fråga om att mosa på in i mål. Härligt att vinna även om det var en liten tävling. Repotage i Tvärsnytt också. Börjar vänja mig med media nu.


 Intervjun finns på svt.se under tvärsnytt. http://svt.se/2.33831/1.1615595/triathlon_i_ruskvader?lid=puff_1615595&lpos=lasMer

På prisbordet låg det som vanligt en massa bra-att-ha grejor som jag inte har någon användning av. Sen såg jag dem. 2 slipsar a´la 80 tal. Givet!! Fler bilder kommer senare. Stort tack till Fredrik som var grym som stöd och påhejjare! Stort grattis till Selvin som gör en grym tävling, Och till Per som kniper en 4:e plats. Örebro AIK dominerar i Nora


 
 
Ingen bild

Härdfeldt

4 juli 2009 20:17

Igår fattas fan bara struten på huvet=)

 
Ingen bild

emma

7 juli 2009 18:43

grattis!

jag lyckades faktiskt vara hemma i örebro i helgen o råkade då se tvärsnytt när ditt nylle dök upp!

=)

 
Ingen bild

kleberg

9 juli 2009 21:57

Stackare!! komma hem och få se det där :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards