Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Mikael Kleberg - 4 mars 2008 21:10

Jag sitter just nu och tittar på mina fötter och småler lite. De är blodiga och delvis täckta i blåsor. Men benen är relativt pigga och det är det viktiga. Jag har nämligen haft löpfokus idag. 42 Km har jag avverkat fördelat på 2 pass. Det första var till skolan plus några kilometer extra runt löpbanan (11 km totalt). Det andra var från skolan plus några varv runt det lokala motionsspåret (följaktligen 31 km) 4 timmar exakt tog det men då är ju kiss och vätska pauser inräknade. Jag tror att tempot var runt 5:45 / km vilket är helt ok eftersom snittpulsen var på 130 slag/ minut (jag har 197 i maxpuls) under båda passen. Det kändes helt sjukt bra och jag är som sagt inte speciellt sliten i benen just nu. Fötterna är ju fucked up men de läker nog tills imorgon. Jag funderade över var denna kraft kommer ifrån under dagens pass. Jag har kommit fram till att något/några av nedan listade punkter kan ha något med saken att göra

Inget Snus power               Jag har ju nyligen slutat snusa och det borde ha någon fysikalisk effekt.

Jag är i form power             Jag har ju tränat hyfsat hårt på senaste tiden och det vore väll skumt om det inte gav resultat.

Jag är glad power               Jag trivs så himla bra med många av de människor som står mig nära och som tillsammans bildar mitt sociala nätverk. Det är SÅ viktigt att detta funkar och det gör mig glad och rytmisk. Så sug åt er alla mina vänner. YOU ROCK!!

Husman power                    För att jag käkade raggmunk med fläsk idag

Jag ser flätor power            denna punkt tror jag är den största anledningen till att jag springer så bra just nu. Jag har många bra mentala bilder på tjejer med flätat hår och det tycker jag är fint. Hjärnan har lärt sig att så fort jag börjar tänka att jag är trött så skickar den snabbt in en tanke på flätor och då glömmer tröttheten. Denna mentala approach ska bli intressant att utvärdera efter sommarens tävlingar. Kan bli mitt vinnande vapen!

Ovido - Quiz & Flashcards