Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Kukar i hagen

Av Mikael Kleberg - 16 oktober 2008 21:08

En av mina träningsrundor går igenom en kohage. När jag idag glad i hågen cyklade igenom hagen stod det en massa kor och blokerade vägen. eller jag trodde att det var kor. men typ varenda en av kreaturen hade en kuk. Alltså jag är inte så hemma på nötkreaturets anatomi men jag är ganska säker på att när det gäller kukar så är det typ samma som människans. dvs, har du en så är du en kille (eller tjur). Jag vill minnas att tjurar stångas. Så jag blev rädd, stannade och utvärderade situtionen. Tjurarna fortsatte med det de höll på med dvs äta gräs och bajsa. Det var en tvättäkta standoff!! Till slut intalade jag mig att jag som människa borde med mitt överlägnsa intellekt kunna gå vinnande ur striden. Så jag gjorde ett omfattning åt vänster och framryckte i låglinjen (utom synhåll från tjurarna) och sedan upp på vägen igen. Victory!!! Det är gött att vinna ibland och segerna är inte alls mindre söt bara för att det på andra sidan kullen framryckte en massa dagisbarn i reflexvästar rakt igenom skocken med tjurar.

 
 
Ingen bild

mf

20 oktober 2008 15:22

cyklade / sprang så gott som dagligen genom tjurmarkerna ute vid myrö under åren vi bodde därute. gjorde som dagisbranen och plöjde rakt igenom. djuren är inte farliga, däremot ska man se upp för de bruna högarna dom lämnar efter sig, dessa är både halkiga och gör att skorna luktar mer illa än vanligt - länge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards