Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Thy sins be forgiven

Av Mikael Kleberg - 21 september 2009 17:33

Så här i kyrkovaltider tycker jag det är läge att damma av en riktig gammal klassiker. Avlatsbrevet. Avlat betyder typ efterskänkandet av botgöring för begångna synder. En avlat kunde minska tiden i skärselden så det var ju en eftertraktad sak. Marknadsekonomiska snillen kom då på att de kunde sälja Avlatsbrev och göra sig en rejäl hacka. Nu ska jag börja sälja avlatsbrev. Fast de förkortar inte din tid i skärselden. Detta är den nya tidens avlatsbrev. Jag är den häsosammaste människa du känner. Av mig kan du köpa dig fri från din ångest för den där chipspåsen du svullade, Den där hamburgaren du åt efter det att du drack de där ölen. Köp dig fri från fettmans skärseld och bli åter en sund och frisk människa.

Jag vet att det låter otroligt, (och det är det också) men tänk såhär: Har du någonsin funderat på att köpa en träningsapparat från TV- shop? (kanske har du tom. köpt en?) En apparat som ger tonade magmuskler på bara 20 min om dagen 3 ggr i veckan, helt utan ansträngning medans du tittar på tv och allt för bara 2995 Kr. Mitt avlatsbrev kostar bara 666 kr och har exakt samma egenskaper som TV - shops produkt. (Ger lika eller bättre resultat, kan användas framför Tv:n och du slipper dessutom ha på dig den där jävla vibrerande gördeln.)


Det går även att abonera på mitt avlatsbrev. Då kan du svulla varenda dag och fortfarande vara sund. Härligt eller hur?

Klebergs Avlatsbrev är framtaget i sammarbete med FatPat AB

 
 
Ingen bild

Number of the beast

21 september 2009 22:20

Haha! Vart skickar jag pengarna?

 
Ingen bild

That fat swimmer

22 september 2009 11:21

Mycket bra idé! Det borde i teorin funka jäkligt bra!

Apropå kyrkoval och smarta idéer. Hur tänkte (tjae, det är väl ett väl starkt ord i sammanhanget) "partiet" Sverigedemokraterna, när de skickade ut en tidning med skitsnack dagen EFTER valet??

 
FatPat

FatPat

22 september 2009 18:04

Ni som undrat hur det funkar. All ångest för er fetma och ohälsosamma leverne tar jag hand om. Min kropp har under årens lopp utvecklat en optimal omsättning/förbränning/förbrukning av detta. Så oroa er inte!

http://fightplay.tv

 
Ingen bild

Sanna

22 september 2009 20:33

Jag har slutat kamma mig och blivit småfet över sommaren. Har du lust att ta en fika nån dag?

 
Ingen bild

A & O

26 september 2009 11:14

Intessant blogg, vad har du för meriter?

Mvh
A & O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Kleberg - 28 mars 2010 09:03

Jag betraktar mig själv som en hyfsad disciplinerad och driven människa (Träningsmässigt nu, inte annars). Trots detta är det nästan omöjligt för mig att ta i så mycket som jag behöver. Det blir lätt att jag lägger mig på ett tempo några sekunder l...

Av Mikael Kleberg - 22 mars 2010 14:53

Mån - Cykel 1:54h, Simning 3km (vilodag) Tis - Cykel 3:45, Simning 4 km Ons - Cykel 2:50, löpning 17 km (sista 10 km i 4:00min/km fart), Simning 3 km Tor - Simning 3 km, Löpning 26 km fre - vila lör - Löpning 24 km (km 15 -20 i sub 4:00min/...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 09:26


Diskho och disco En ofta fyrkantigt formad facilitet. I början är den skinande ren och fri från smuts och bakterier. Plötsligt belamras lokalen av en hord av “de smutsiga”. De lever rövare och gnider sig mot varandra. Om någon skulle ...

Av Mikael Kleberg - 12 mars 2010 08:41

Man måste vara två. Stå mittemot varandra (är ni flera som vill vara med så bilda två led) Se till att marken är fri från väskor (om ni är på Krogen) mattor eller andra tingestar som mår dåligt av att få spott på sig. Den ena i paret ska nu på bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards